דף הבית » כללי » דרושים אזרחים ותיקים – כל מה שחשוב לדעת

דרושים אזרחים ותיקים – כל מה שחשוב לדעת

דרושים אזרחים ותיקים

ככל שמספר האנשים החיים יותר יגדל, יהיו יותר קשישים בכוח העבודה. האתגר שעומד בפניהם הוא כיצד לעמוד בקצב הטכנולוגיה ולהישאר תחרותיים בקריירה שלהם.

ארגונים ממשלתיים מחפשים דרכים לעזור לעובדים מבוגרים להישאר תחרותיים בקריירה שלהם ולגרום להם להרגיש שהם עדיין חברים מוערכים בחברה. ארגונים מסוימים גם יוצרים תוכניות שיכולות לעזור לאזרחים ותיקים למצוא מסלול קריירה מספק ומתגמל.

למה עסקים צריכים לגייס יותר אזרחים ותיקים? על פי מחקרים, עובדים מבוגרים נוטים יותר להגיע בזמן ופחות להתקשר לחולים. עובדים מבוגרים אינם מחליפים תעסוקה באותה תדירות כמו עמיתיהם הצעירים. כוח אדם מבוגר זוהר במונחים של בגרות ומקצועיות, מה שמביא למוסר עבודה חזק.

ותיקים בעבודה דרושים

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בעובדים ותיקים. צריך לתת לחיילים משוחררים ששירתו את ארצנו את אותן הזדמנויות וכבוד כמו כל עובד אחר, אך לרוב זה לא המצב במקום העבודה המודרני של היום. הדרך הטובה ביותר לחברות להחזיר ולעזור לוותיקים במעברם חזרה לחיים האזרחיים היא על ידי העסקתם, מתן תפקידים בהם יוכלו להשתמש בכישוריהם ובניסיונם, ויצירת סביבה תומכת עבורם בתקופה קשה זו בחייהם. ישנם יתרונות רבים להעסקת עובדים ותיקים, אך על חברות להבין תחילה את החשיבות של שימור עובדים אלו. חיילים משוחררים מתקשים פעמים רבות לחזור לחיים האזרחיים, ולכן יש לתת להם הזדמנויות והתאמות שיעזרו להם להצליח במעבר חזרה למעגל העבודה.

העסקת אזרחים ותיקים בשירות המדינה

אזרחים ותיקים הם קבוצה של אנשים שעברו את חווית החיים ויש להם הרבה מה לתת. עם זאת, לעתים קרובות מתעלמים מהם בשירות המדינה בשל גילם וחוסר השכלתם הפורמלית. על מנת להפוך את הקבוצה הזו ליותר פרודוקטיבית, הממשלה הטילה עליה חובה להיות מועסקים בתפקידים שונים הדורשים כישורים שיש להם. ככל שהאוכלוסייה מתבגרת, הממשלה משקיעה יותר מאמצים במציאת דרכים להעסקת קשישים בשירות המדינה.

דרוש ניסיון חיפוש עבודה לבני 60+

עבור בני 60+, חווית חיפוש העבודה שונה מזו של בני 20 ומשהו. לדור המבוגר יש יותר ניסיון במציאת עבודה וקבלת עבודה, בעוד שהדור הצעיר פחות מנוסה וצריך ללמוד את התהליך.

ככל שהטכנולוגיה תמשיך להתקדם בקצב מהיר, יהיה קשה יותר לאנשים בשנות ה-40 לחייהם להתחרות על משרות. כדי להתגבר על האתגר הזה, דורות מבוגרים נאלצו ללמוד טכניקות חדשות כמו מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי.

חלק מהמעסיקים דורשים ממחפשי עבודה להיות בעלי ניסיון מסוים לפני שהם יכולים להגיש מועמדות למשרה. זה נכון במיוחד עבור בני 60+.

הרעיון שדרוש ניסיון לבני 60 אינו חדש. עם זאת, אחוז המעסיקים שדורשים זאת גדל. ישנן מספר סיבות מדוע מגמה זו עשויה להתרחש:

1) הכלכלה השתפרה ויותר מקומות עבודה נעשים זמינים ממה שמחפשי עבודה מבוגרים יכולים להתמודד. כתוצאה מכך, יש ביקוש מוגבר לעובדים מנוסים.

2) קל יותר למצוא עבודה כשיש לך את הניסיון לגבות את עצמך, אז מעסיקים מסוימים עשויים לרצות אנשים עם ניסיון גם אם הם לא צריכים את זה רק כי זה מקל על תהליך הגיוס שלהם.

3) ייתכן שמעסיקים מנסים למשוך יותר מועמדים מחוץ למאגר המועמדים הנוכחי כדי שיוכלו להשיג מועמדים איכותיים יותר.

 

דילוג לתוכן