דף הבית » כללי » שער הזהב – מהם הגורמים המשפיעים עליו?

שער הזהב – מהם הגורמים המשפיעים עליו?

שער הזהב

זהב הוא מתכת מבוקשת מאוד כבר מזה אלפי שנים. הוא משמש כמטבע, לתכשיטים וכמחסן ערך. אבל מה מניע את מחיר הזהב? במאמר זה, נסקור מקרוב את שער הזהב, כיצד הוא פועל ומהם הגורמים המשפיעים עליו.

מהו שער הזהב?

שער הזהב מתייחס למחיר הנוכחי של הזהב. זהב נסחר כמו כל סחורה אחרת, כאשר קונים ומוכרים מתאחדים כדי לקבוע את המחיר הסופי שלו. שער הזהב משתנה ללא הרף, כאשר המחירים נקובים בדולרים לאונקיה. שער הזהב נקבע על פי גורמי היצע וביקוש. כאשר הביקוש לזהב גבוה, המחיר בדרך כלל יעלה. כאשר הביקוש נמוך, המחיר בדרך כלל יורד. זה יכול להיות מושפע ממגוון גורמים, כולל תנאים כלכליים, אינפלציה ומתחים גיאופוליטיים.

אילו גורמים משפיעים על שער הזהב?

מספר גורמים יכולים להשפיע על שער הזהב, הם כוללים:

תנאים כלכליים

כאשר התנאים הכלכליים אינם יציבים, משקיעים נוטים לנהור אל הזהב כנכס מקלט בטוח. זה יכול להגביר את הביקוש, בתורו, להגדיל את שער הזהב.

מקרים של אינפלציה

אינפלציה עלולה לשנות את ערכם של המטבעות, מה שיכול להפוך את הזהב לאטרקטיבי יותר כמאגר ערך. כאשר האינפלציה גבוהה, הביקוש לזהב עלול לעלות, מה שיכול להעלות את שער הזהב.

מתחים גיאופוליטיים

מתחים גיאופוליטיים, כגון חוסר יציבות פוליטית או סכסוך, יכולים להגביר את הביקוש לזהב כנכס מקלט בטוח. זה יכול להוביל לעלייה בשער הזהב. רוצים לדעת עוד לגבי שער הזהב? כל המידע הרלוונטי ביותר מחכה לכם במקום אחד באתר וורלד גולד.

מדיניות הבנקים המרכזיים

בנקים מרכזיים יכולים גם הם להשפיע על שער הזהב באמצעות המדיניות שלהם. לדוגמה, אם בנק מרכזי מעלה את הריבית, הוא יכול להפוך נכסים אחרים, כמו אג”ח, לאטרקטיביים יותר עבור המשקיעים. זה יכול להוביל לירידה בשער הזהב.

ייצור ואספקה

ייצור ואספקה של זהב משפיעים גם הם על שעור הזהב. אם ייצור הזהב יורד, זה יכול להוביל לירידה באספקת הזהב, מה שיכול להעלות את שער הזהב.

לסיכום

שער הזהב הוא מדד מורכב המשתנה כל הזמן ומושפע ממגוון גורמים. בין אם אתם משקיעים ותיקים בתחום או סתם סקרנים לגבי שוק הזהב, הבנת הגורמים המשפיעים על שער הזהב יכולה לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות יותר לטווח הארוך לגבי ההשקעות שלכם.

דילוג לתוכן